Narkotikakontroll i Luleå leder till anmälan och omhändertagande

Polisen i Norrbottens län har under natten den 24 juni omhändertagit en person enligt LOB och upprättat en anmälan efter en narkotikakontroll i Luleå.
Polisen rapporterar
Under natten den 24 juni har polisen i Norrbottens län varit verksam med flera insatser. En person har omhändertagits enligt LOB, Lag om omhändertagande av berusade personer.
Vid 23:33 i Luleå, Innerstaden, kontrollerade polisen en man som misstänktes vara påverkad av narkotika och som bar på misstänkt narkotika. Mannen togs med för undersökning och en anmälan gällande ringa narkotikabrott, eget bruk och innehav, upprättades.
Källa: Polisen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


