BodenNytt

Narkotikakontroll i Luleå leder till anmälan och omhändertagande

Bilden visar en polisinsats utomhus, troligen under kvällstid. I förgrunden syns en person som står vid en cykel på vänster sida. Till höger om mitten befinner sig tre personer tätt intill varandra, varav två bär uniformer med texten "POLIS" synlig p
Illustrationsbild: Ingemar Gardell - Mostphotos

Polisen i Norrbottens län har under natten den 24 juni omhändertagit en person enligt LOB och upprättat en anmälan efter en narkotikakontroll i Luleå.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten den 24 juni har polisen i Norrbottens län varit verksam med flera insatser. En person har omhändertagits enligt LOB, Lag om omhändertagande av berusade personer.

Vid 23:33 i Luleå, Innerstaden, kontrollerade polisen en man som misstänktes vara påverkad av narkotika och som bar på misstänkt narkotika. Mannen togs med för undersökning och en anmälan gällande ringa narkotikabrott, eget bruk och innehav, upprättades.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus