Lova Lindqvist och Louella Berggren tar upp kampen mot butiksdöden i Piteå genom att använda Tiktok som verktyg. Med 880 konkurser inom detaljhandeln fram till november 2024 är behovet av att stötta lokala företag akut.
Genom att engagera tonåringar som Lova och Louella vill man nå en yngre publik som annars främst handlar online. Initiativtagarna hoppas att genom att öka medvetenheten hos de unga kan man vända trenden och bevara stadens handelsliv.
Ekonomiska föreningen localhero-Piteå har tagit hjälp av de unga influencers för att sprida budskapet om vikten av att handla lokalt. Med en ökad medvetenhet hoppas man kunna stötta de lokala handlarna och motverka butiksdöden.
Rektorer och lärare säger upp sigEfter en konflikt om den fukt- och misstänkt mögelskadade skolan…
SunCon har som verksamhetsinriktning att äga och förvalta värdepapper samt bedriva därmed förenlig verksamhet.
Den 28 februari gästar stjärntrombonisten Karin Hammar hemstaden Boden tillsammans med sitt senaste projekt, Aventura…
Ett nytt e-förslag på Bodens kommuns portal för Aktiva e-förslag har fångat uppmärksamheten hos invånare.
Morgon: -10°C, Lätt snöfall, Vind: 2 m/s.Eftermiddag: -10°C, Lätt snöfall, Vind: 2 m/s.Kväll: -12°C, Halvklart,…
Luleåbons forskning om dinosauriernas utdöendeLuleåforskaren Katerina Rodiouchkinas rön förändrar dinosauriernas historia på jorden. Tidigare trodde…
This website uses cookies.